منبع تغذیه خطی (ترانسی) با منبع تغذیه سوئیچینگ چه تفاوتی دارد؟

منبع تغذیه از نظر نوع ساخت دارای به دو نوع خطی (ترانسی) یا سوئیچینگ تقسیم می‌شود. در پایین این صفحه اطلاعات کاملی درباره ماهیت منبع تغذیه و انواع آن داده شده است و برای خرید با قیمت به روز نیز به لینک های منبع تغذیه DC و منبع تغذیه AC مراجعه بفرمایید. الکینو با تضمین ارسال فوری (حداکثر یک روز کاری) با بهترین بسته بندی (با توجه به وزن بالای منبع تغذیه های AC) در خدمت شما عزیزان است. در این مقاله به تفاوت های این دو مدل منبع تغذیه، تکنولوژی ساخت و مرایا و معایب آن می پردازیم:

منبع تغذیه DC دوبل تراکینگ مدل GPD-4303s گودویل

منبع تغذیه خطی یا ترانسی: 

منابع تغذیه خطی یا منبع تغذیه ترانسی، تکنولوژی قدیمی و ابتدایی ساخت منابع تغذیه می باشد و بسیار پر مصرف می باشد. منبع تغذیه خطی نوعی از منابع تغذیه است که با استفاده از ترانس ابتدا ولتاژ 220 ولت برق شهر را به سطوح ولتاژی پایین تر تبدیل می کند. در ادامه با استفاده از مدارهای الکترونیکی ولتاژ AC را به DC تبدیل کرده و در نهایت ولتاژ خروجی جهت استفاده تثبیت (رگولاسیون) می شود.

نکته منفی منبع تغذیه های ترانسی یا خطی در همین جاست که وجود ترانس دارای سیم پیچی مسی باعث ایجاد وزن و حجم بزرگی از منبع تغذیه می شود.این نوع از منبع تغذیه به دلیل حجم زیاد و وزن بالا قابلیت استفاده در دستگاه های الکترونیکی روز که وزن و حجم در آن ها اهمیت دارد قابل استفاده نمی باشد. برای مثال در انواع موبایل ها، تلویزیون‌ها و لپ تاپ‌ها و… این نوع منابع استفاده نمی شود. مزایای منبع تغذیه های خطی (ترانسی) نسبت به منبع تغذیه های سوئیچینگ به شرح زیر است:

    • پیچیدگی طراحی کم تر
    • پاسخ گویی سریع تر نسبت به منبع تغذیه سوئیچینگ
    • نویز بسیار کم نسبت به منبع سوئیچینگ
    • قیمت ارزان تر

 

منبع تغذیه سوئیچینگ:

 این نوع منبع تغذیه با استفاده از مدارات سوئیچینگ، ولتاژ و جریان خروجی را تنظیم می‌کند. این منابع تغذیه به خاطر کارایی بالا، اندازه کوچک و وزن سبک خود، در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ها استفاده می‌شوند. از این رو منبع تغدیه های سوئیچینگ دارای مصرف بیشتری هستند. در منبع تغذیه های خروجی متغیر که در تعمیرات الکترونیک استفاده می شود.

پیشتر فروش بیشتر روی منبع های ترانسی بود. اما اخیرا تولید منبع های متغیر سوئیچینگ نیز با قیمت مناسب بیشتر شده و کاربران زیادی در حال استفاده و خرید منبع تغذیه سوئیچینگ هستند. نکته مثبت و مزایای منابع سوئیچینگ نسبت به خطی (ترانسی) به شرح زیر است:

  • با اتلاف انرژی کمتری نسبت به منابع تغذیه خطی کار می کنند.
  • ابعاد کوچک و وزن کم تر که باعث کاهش هزینه حمل شده و این مورد باعث برابری قیمت حدودی برای خریدار با منبع های ترانسی شده است.

از کجا بخریم؟

در نهایت برای خرید انواع منبع تغذیه با بهترین قیمت و تنوع با گارانتی شرکت سازنده از فروشگاه الکینو با ضمانت اصالت کالا با مراجعه به این لینک تنوع کاملی از محصولات را در تنوع کاملی از قیمت مشاهده و انتخاب فرمایید.

هنگام خرید منبع تغذیه، باید به چندین عامل توجه کرد. این عوامل شامل قدرت خروجی، بازه ولتاژ و جریان خروجی، دقت، قابلیت اطمینان و قیمت هستند. همچنین، باید از خرید از فروشگاه‌های معتبر و با اعتبار اطمینان حاصل کرد.

مهمترین نکته به هنگام خرید منابع تغذیه، تهیه محصولی با گارانتی معتبر است. چرا که این محصولات با توجه به ماهیتشان خواه ناخواه در معرض آسیب هستند و تهیه کالایی با گارانتی معتبر از سوی سازنده خیال شما را از بابت گارانتی و خدمات پس از فروش راحت خواهد کرد

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بیشتر درباره منابع تغذیه سوئیچینگ و نحوه خرید آن‌ها بدانید. در الکینو، ما به تامین ابزارهای با کیفیت برای مهندسین عزیز افتخار می‌کنیم. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *